Private label: Dagligvarehandlen sætter fokus på private label

Private label 2. feb 2023 -
This describes the image
Foto: Ulrik Samsøe Figen
  • Kædernes egne mærker, private label, fylder mere og mere på butikshylderne og i forbrugernes indkøbskurv. Forbruget peger kun i én retning. 

Kære læser

Kalenderbladet er vendt, og der står nu februar på forsiden. Det betyder, at vi er halvvejs gennem vinteren, og derved tættere på forår, sol og varme.

Da jeg besøgte min lokale dagligvareforretning i går, så jeg for første gang, at stativet med frøposer til køkkenhaven var kommet frem. Og i buskadset rundt om parkeringspladsen bebudede flere erantisser at foråret er på vej.

På Dagligvarehandlen holder vi fast i vores ambition om at være dagligvaresektorens foretrukne branchemedie. Vi vil klæde dig bedre på med viden – uanset om du arbejder i butik, på hovedkontoret, eller ved en leverandør til branchen.

I de kommende uger vil vi grave dybt i et emne der fylder meget – både i kædernes bevidsthed – men bestemt også hos kunderne, som netop nu er mere prisbevidste end nogensinde før.

Private label er ikke et nyt begreb, men det er et begreb, som er kommet for at blive. I løbet af de næste par uger vil du her på sitet kunne læse forskellige interviews med fremtrædende aktører.

Vi går ud i dagligvarehandlen og spørger til kundernes holdning, vi tager dig med på en rejse til England og USA, hvor vi tager de nyeste trends med i betragtning.

Vi runder artikelserien af med fremtidsforskerens bud på private label-markedet om 10 år.

Du kan som abonnent på Dagligvarehandlen se frem til mange gode timers læsning.

Skulle du sidde med et emne eller tema, vi bør bringe op, vil jeg meget gerne høre fra dig.  Min mail er altid åben – og min telefon er tændt:  Jeg glæder mig til at høre fra dig.

God læselyst!

Christian Skipper
Administrerende Direktør og Ansvarshavende Redaktør
Dagligvarehandlen

cs@dagligvarehandlen.dk
20852623

Opdateret 13. feb 2023