Mejeri fortrænger vin fra tilbudsavisernes førsteplads

26. aug 2016 -
This describes the image
||||||||||||||| Priserne på mælk med lavt fedtindhold og smør er næsten steget 14. pct. på et år. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen|FOTO: COLLIERS INTERNATIONAL||Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen||||||Foto: Helle-Karin Helstrand|||Uddeler René Hansen Foto: Helle-Karin Helstran

 

Mens vin plejer at ligge i top, når det drejer sig om mængden af tilbud i dagligvarekædernes tilbudsaviser, har kategorien mejeri overtaget den position det seneste halve år. Det viser den seneste gennemgang af tilbud og tilbudsaviser, som konsulenthuset iCoCo har foretaget over første halvår af 2016 sammenlignet med året før.

Mængden af tilbud på vin er faldet med knap 10 pct. til 3723 tilbud, mens mejeriprodukter har været på tilbud i alt 3.975 gange, hvilket er 4 pct. flere mere end samme periode året før. I 2014 lå mejeri kun på en tredjeplads.

Æg er en anden kategori, der har flyttet sig det seneste halve år. Mens kæderne én efter én har udfaset buræggene, har de i deres tilbud fremhævet andre typer æg. Kategorien er i alt steget med 31,6 pct. til i alt 280 tilbud det seneste halve år.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?