Kendt komiker skal få flere unge til at blive slagtere
Massiv mangel på slagterelevpladser i dagligvarekæderne og slagterbutikker, er en tikkende bombe under dagligvarehandlen, skriver Dagrofa i en pressemeddelelse.
Lige nu er der 240 ledige elevpladser, og derfor er Danmarks ledende dagligvarekæder Coop, Dagrofa og Dansk Supermarked gået sammen med DI, Fødevareforbundet NNF og Danske Slagtermestre om en fælles kampagne: Meat Your Future. Den skal give flere unge appetit på uddannelsen som slagter.
Frontfigur for kampagnen er komikeren, radio- og TV-vært Simon Jul. Han er uddannet slagter, og har en særlig stolthed og kærlighed til slagterfaget.
Kampagnen samler de kerneaktører på tværs af dansk dagligvarehandel, som ellers plejer at være konkurrenter.
Kampagnen Meat Your Future er udarbejdet af bureauet Bruun & Partnere og går i luften lørdag den 1. oktober.