Shobr går efter to mia. i 2020

24. okt 2016 -
This describes the image
| Foto: Shobr|Illustration: Ulrik Samsøe Figen
Skrevet af: Henrik Denman

 

Den nye digitale markedsplads for dagligvarer, Shobr, hvor mærkevareleverandører sælger online direkte til forbrugerne, sigter mod at omsætte for to mia. kr. i 2020.

Fremtidsudsigten for Shobr blev fremsat af adm. direktør Lars Munch Johansen, Shopall24, der står bag Shobr, på e-handelskonferencen forleden, arrangeret af FDIH.

– Vi forventer at omsætte dagligvarer for to mia. kr. i Danmark i 2020, og for mærkevareleverandørerne forventes en afledt effekt i de fysiske butikker, sagde han.

Shobr blev lanceret i sommer og har i dag mere end 80 leverandører, som sælger dagligvarer direkte til forbrugerne. På markedspladsen er der næsten 100 såkaldte brandstores, hvor kunderne kan gå ind under den enkelte mærkevareleverandør og se hele leverandørens sortiment præsenteret.

Over hele landet

Lars Munch Johansen er positivt overrasket over, hvor hurtigt Shobr spreder sig over hele landet.

– 70 pct. af vores salg ligger i dag uden for København, og vi kan se, at der sker en stor vækst i salget over hele landet, sagde han på konferencen.

Shobr har timeinterval i København og udvider snart med samme service i Odense, Aarhus og Aalborg. Hvis man bor uden for de store byer, får man varerne leveret næste dag.

En ny undersøgelse, hvor de store netsupermarkeder bliver sammenlignet, fremhæver Shobr for, at der ikke er minimumskøb, og at der er gratis fragt ved køb over 299 kr.

– Forbrugerne vil have convenience. De er ikke stærkt drevet af pris, men lægger til gengæld vægt på tillid, et stort sortiment og værdi for pengene, sagde Lars Munch Johansen.

Opdateret 10. nov 2020