Ny vinportal vil sælge hver tiende flaske net-vin
Med et mål om at tage mindst en tiendedel af onlinemarkedet for vin lancerer Poul Bernd, der har en fortid i Tulip, Carlsberg og Arla, nu en ny vinportal sammen med Peter Rasmussen, sommelier og vinhandler gennem 20 år.
Vinportalen hedder Vinmatch.dk og vil sælge vin fra flere end 20 specialiserede leverandører.
Som noget helt specielt kan kunderne "smage" på vinen hjemme fra sofaen. Det betyder, at kunden får tilbudt en længere smagstest på sitet inden et eventuelt køb. Testen benytter smagsbeskrivelser som brombær, mynte og peber i spørgsmålene, så man ikke behøver at være vinkender for at kunne svare.
Efter testen, der findes til både hvide, røde, rose og mousserende vine, kommer en lang række forslag til vinkøb.
- På basis af denne smagsprofil præsenterer Vinmatch.dk et udvalg af matchende vine fra webshoppens store katalog på mere end 900 vine. Det kan vi gøre, fordi vi har bedømt og klassificeret samtlige af vores vine ud fra vores smagshjul, der bygger på internationalt anerkendte standarder til klassifikation og beskrivelse af vine. Vi matcher kort sagt kundernes individuelle præferencer med de enkelte vines karakteristika, siger adm. dir. Poul Bernd.
Ifølge en pressemeddelelse tilbyder Vinmatch.dk allerede nu et meget bredt udvalg af vine fra ikke mindre end 75 vindistrikter i de 14 vigtigste vinlande.