Ny prisportal skal lette køb af dagligvarer på nettet

3. jun 2019 -
This describes the image
Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand
Skrevet af: Søren Tougaard

Iværksætterne bag prisportalen Dinkurv.dk har indtil videre samlet 35.000 dagligvarer fra danske onlinesupermarkeder som Coop Mad, Rema 1000, Nemlig.com og Osuma, skriver Berlingske.

Snart følger Bilka To Go efter, og holdet bag den nye prisportal har høje ambitioner.

- Vores ambition er at være indgangen til al online dagligvarehandel i Danmark og at gøre danskerne i stand til at spare både tid og penge på deres dagligvarer. Vi prøver at skabe transparens omkring priser og muligheder, når du vil handle ind og være en slags avanceret pricerunner for dagligvarer, suger Thomas Dahl, der er medstifter og adm. direktør for Dinkurv.dk, til avisen.

Beregninger foretaget af Dinkurv.dk viser, at forbrugerne typisk kan spare op mod 10 pct. ved at vælge den billigste onlinebutik, og yderligere 10 pct. ved at vælge tilbud eller billigere alternativer, som portalen anbefaler.

Opdateret 10. nov 2020