Netbutikker skal blive skarpere i deres kommunikation

3. aug 2016 -
This describes the image
Foto: Nemlig.com
Skrevet af: Henrik Denman

Danskerne kan sagtens se fordele ved at købe dagligvarer online: de sparer tid og de slipper for besværet med at bringe varerne hjem. Men hvis onlinesupermarkerne for alvor skal have gang i nethandlen, skal de i endnu højere grad slå på, at de har mere friske varer, et større udvalg og at kunderne ikke oplever udsolgte varer.

Det fastslår analysefirmaet AIM Create i en ny analyse af online dagligvarehandel. Netsupermarkederne skal være skarpere i deres kommunikation af fordelene ved at handle online.

I en undersøgelse har AIM Create spurgt 567 danskere, der ikke er helt afvisende over for at handle dagligvarer online, hvad de ser som fordelene ved at handle dagligvarer på nettet.

Danskerne oplever fordelene ved nethandel ved, at de sparer tid og besvær. Der er stort set ingen forskel i den opfattelse blandt dem, der allerede køber online, og dem der overvejer det.

De største forskelle mellem de to grupper forbrugere er, at eksisterende kunder fremhæver, at der er flere varer at vælge imellem, og at de er sikre på at få friske varer.

AIM mener i analysen, at hvis konceptet skal have succes, skal netbutikkerne fokusere mere på andre drivere som mere friske varer, et større udvalg og at kunderne ikke oplever udsolgte varer.

 

Opdateret 10. nov 2020