Nestlé satser på onlinehandel
Den internationale fødevarevirksomhed Nestlé mærker danskernes stigende interesse for at købe fødevarer på nettet. Det får Nestlé Danmark til at skærpe interessen for at øge omsætningen på onlinesalg.
Det siger Nestlé Danmarks landechef, Søren Rye, i forbindelse med offentliggørelsen af koncernens årsregnskab for 2014.
Koncernen går efter at opnå organisk vækst på omkring fem pct. I Danmark stod 2014 også i onlinesalgets tegn, og Søren Rye fremhæver en stigende interesse for at købe fødevarer på nettet:
- Hidtil har fødevarer ikke været en større del af danskernes indkøb på nettet, men vi mærker generelt en større interesse for nethandel på fødevarer. Derfor satser vi for tiden markant på at opbygge ekspertise inden for e-handel, ligesom vi også har hentet viden og kompetencer fra bl.a. Nestlé i England, hvor man er langt fremme med e-handel på fødevareområdet. Det er et område, vi helt klart forventer vækst indenfor i de kommende år, siger Søren Rye.