Nemlig.com løfter omsætningen med 270 mio. kr.
Aldrig før har så mange danskere købt dagligvarer på nettet, og det mærker man tydeligt hos Danmarks største onlinesupermarked Nemlig.com, hvor omsætningen igen i år sætter ny rekord.
I det seneste årsregnskab 2018/19 voksede omsætningen med 270 mio. kr. og endte på 1,44 mia. kr., svarende til en omsætningsvækst på 23 pct.
- Vi brænder for at skabe et bedre liv for danskerne, hvor der er mere tid til livet. Mere tid til familie og venner og f.eks. det at tilberede aftensmaden sammen i hverdagen. Vi er derfor stolte og ydmyge over, at så mange danskere vælger os som deres foretrukne indkøbssted, og vi arbejder målrettet for, at endnu flere danskere får adgang til at handle på Nemlig.com, siger adm. direktør og stifter af Nemlig.com Stefan Plenge.
Minus på 52 mio. kr.
Mens Nemlig.com har fart på toplinjen mangler virksomheden fortsat at levere sit første overskud.
I dette regnskab lyder EBITDA-resultatet på et minus på 41,6 mio. kr., hvilket dog er en forbedring på 17 mio. kr. sammenlignet med forrige årsregnskab.
Også underskuddet bliver fortsat mindre. Nu lyder selskabets bundlinje på et minus på 52 mio. kr. mod et underskud på ca. 59 mio. kr. sidste år.
- I det seneste regnskabsår formår vi både at vokse markant på toplinjen samtidig med, at vi igen forbedrer bundlinjen. Det er fantastisk at mærke, hvordan flere og flere danskere får øjnene op for de mange fordele ved at købe deres dagligvarer på nettet og få dem leveret hjem til hoveddøren. Vi vil derfor fortsætte med at øge vores investeringer i alle dele af forretningen, så vi står bedst muligt rustet til at imødekomme danskernes stigende efterspørgsel på mere tid til livet, siger Stefan Plenge.
Nemlig.com venter fortsat en omsætningsvækst i niveauet 20-25 pct. som følge af de markante investeringer i forretningen. Men selv om ledelsen venter en forbedring i resultatet, kommer Nemlig.com fortsat ud med underskud i indeværende regnskabsår.