Danmarks største onlinesupermarked halter efter discountpriser
'Der er stor interesse for at spare tid ved at handle dagligvarer på nettet, men varerne må ikke være dyrere end i de almindelige discountsupermarkeder.'
Sådan sagde stifter og adm. direktør af Nemlig.com, Stefan Plenge, tilbage i oktober 2013, da onlinesupermarkedet lancerede et nyt discountsortiment på mere end 1.200 dagligvarer, der matchede Nettos priser.
Her mere end fem år efter halter Nemlig.com dog endnu efter på prisen sammenlignet med discountkæderne Rema 1000, Lidl, Fakta, Aldi og Netto. I hvert fald, hvis man skal tage det seneste discountpristjek i Politiken 26. januar i år for gode varer.
I pristjekket koster 30 udvalgte hverdagsvarer 373,18 kr. hos Nemlig.com mod 330,50 kr. i Netto, som var dyrest blandt de fysiske discountkæder.
Billigst var Rema 1000 med en pris på 312,05 kr. efterfulgt af Lidl med en samlet pris på 315,92 kr., Fakta (322,35 kr.) og Aldi (323,35 kr.).
Læs også: Nemlig.com udvider levering på Sjælland og Fyn
"Vi tilbyder hele vores sortiment til konkurrencedygtige priser"
Hos Nemlig.com mener man ikke, at enkeltstående pristjek på få udvalgte varer giver et fyldestgørende billede af prisniveauet med over 12.000 varer i sortiment, men onlinesupermarkedet har taget placeringen i det seneste pristjek til efterretning.
- Vi mener, at vi tilbyder hele vores sortiment til konkurrencedygtige priser. Vores discountsortiment på 1.800 varer prismatches ugentligt mod Netto, mens vores øvrige sortiment prisfastsættes på supermarkedsniveau, og vi har desuden en stor mængde tilbud hver uge.
- Vi følger hele tiden prisudviklingen meget tæt og tilpasser vores sortiment og priser ugentligt, så de er konkurrencedygtige. Vi har de sidste år været på en rejse mod mere og mere konkurrencedygtige priser, og den rejse tænker vi at fortsætte, siger Jack Enevoldsen, kategoridirektør i Nemlig.com.
Læs også: Bestsellermilliardær har tabt endnu et stort millionbeløb på dagligvarer