Black Friday ramte også storcentrene
Black Friday var i 2013 et nethandelsfænomen i de skandinaviske lande.
To år senere er dette billede totalt forandret. I dag er Black Friday blevet Skandinaviens største handelsdag både online og offline.
- I år så vi Black Fridays definitive gennembrud i Skandinavien. På overraskende kort tid har Black Friday udviklet sig fra udelukkende at være et nethandels-spinnoff importeret fra USA, til at blive Danmarks og Norges vigtigste handelsdag. Kæderne og shoppingcentrene satser massivt på både nethandel og handel i fysiske butikker, siger Marketing Director Scandinavia i shoppingcentergruppen Steen & Strøm, Claus Tüchsen.
Steen & Strøm-gruppens shoppingcentre havde ved Black Friday i år en voldsom omsætnings- og kundestrøms stigning. I Norge steg omsætningen hele 162 procent sammenlignet med en gennemsnitlig handelsdag, og i Danmark steg besøgstallet med hele 150 procent i forhold til en gennemsnits fredag.
Foto: Søren Brissing
Black Friday satte besøgsrekord med mere end 71.000 kunder i Field’s i Danmark.