Shell-chefer var vikarer i butikken

12. apr 2016 -
||||| |Logo: Dygtige Købmænd|Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen||Foto: Løvbjerg|Foto: Waitrose
Skrevet af: Henrik Denman

Alle medarbejderne på Shells servicestation på Park Allé i Brøndby fik forleden en betalt fridag, og mens de nød fridagen med en bowlingaften med middag, rykkede Shells topledelse ind i butikken som vikarer fra morgen til aften.

Medarbejderne hos Shell i Brøndby kunne fejre, at servicestations souschef, Ömer Kilic, er kåret som Årets medarbejder 2015. Han blev kåret blandt ca. 2.500 butiksansatte efter en tæt finale i december, bl.a. på grund af hans optræden som snemand i mødet med kunderne både bag disken og ude ved standerne som en helt særlig tankpasser i julemåneden.

Personlig service

Direktør for retail i Dansk Shell, Maria Beck-Tange, var en af de ledere, der tog tjansen bag disken på servicestationen i Brøndby. Hun fortæller, at Shell introducerede programmet ”Hverdagens helte” sidste år.

– I et meget konkurrencepræget marked er netop den personlige service, som vores butiksansatte yder, det, der flytter kunder og salg vores vej.

Det kan Shell se ud fra salgstal og løbende kundeundersøgelser.

– Vi kan se, at på servicestationer, der har meget tilfredse kunder, kommer kunderne igen, og vi kan også se, at butikkerne sælger to-tre gange mere til tilfredse kunder. Så det er vigtigt for os.

– Derfor giver det stor merværdi, at vi investerer i løbende at motivere alle til at yde lige den ekstra procent, der giver medvind til vores servicestationer, siger Marie Beck-Tange.

Udskilningsløb

Forud for kåringen af de tre bedste butiksansatte i 2015 ligger et udskilningsløb gennem hele sidste år med servicekonkurrencen ”Hverdagens helte”.

Hvert kvartal er 10 kandidater blevet udvalgt blandt butikspersonalet på Shells servicestationer, og i december dystede de udvalgte i finalen, hvor de hver leverede deres bud på en fantastisk kundeoplevelse med temaet ”behandlet som en gæst”.

Med titlen som årets medarbejder følger en rejse til Tokyo i Japan. Vinderen skal dog ikke rejse alene, for præmien tilfalder også de medarbejdere, der fik anden og tredjepladsen i konkurrencen.

Trods udsigten til en oplevelsesrig rejse til Japan må Ömer Kilic dog melde fra, da rejsen falder sammen med en endnu mere glædelig begivenhed – hans eget forestående bryllup. Til gengæld gør hans kolleger Lene Thaarsti Pedersen fra Shell på Viborgvej i Randers og Julie Krogh Kristensen fra Hobro, der blev henholdsvis nummer to og tre, klar til rejsen i maj.

Opdateret 10. nov 2020