Sainsbury's laver prisgaranti på nettet
Den engelske supermarkedskæde Sainsbury's har lanceret det nyeste initiativ i den langvarige og heftige priskrig mellem de store supermarkedskæder.
Online kunderne hos Sainsbury's får nu vished for, at de ikke betaler mere, end de ville betale for samme mærkevarer hos rivalen Asdas onlinebutik.
Kunderne får nu en bekræftelse på, at deres indkøbskurv med mærkevarer købt online er billigere end den ville være på samme tidspunkt hos Asda. Hvis det ikke er tilfældet, vil kunderne modtage en Brand Match værdikupon til en værdi på op til 10 pund, som kan anvendes ved deres næste online køb.
Tjekker priserne
Robbie Feather, der er direktør for Sainsbury's online, siger:
– Efter at vi har introduceret Brand Match online, kan kunderne føle sig sikre på, at vi tjekker priserne og gør regnearbejdet for kunderne såvel online som i butikkerne.
– Introduktionen af Brand Match skal ses som en del af det omfattende arbejde, vi har udført for at forbedre vores website og vores online service, så vi er til rådighed for vores kunder, når og hvor som helst de ønsker det. Det er godt nyt for vores kunder og endnu et vigtigt skridt mod øget vækst af vores online salg, som i dag udgør ca. en mia. pund, siger Robbie Feather.
Sainsbury's indførte Brand Match værdikuponer i butikkerne allerede sidste år, men har nu også indført dem online. Kæden udstedte sidste år over 230 mio. Brand Match kuponer til kunderne.
Af Henrik Denman
hede@dhblad.dk
Foto: Sainsbury's