Royal Unibrew går ind i øko-kampen på ølmarkedet
2015 er udråbt som økologiens år, og undersøgelser fra Landbrug og Fødevarer viser, at knap 80 pct. af forbrugerne i Danmark gerne vil købe mere økologi, hvis det er billigere og mere tilgængeligt.
Det får Royal Beer til at gå ind i kampen om økologi på pilsnermarkedet, skriver Royal Unibrew i en pressemeddelelse.
- Det, som har været vigtigt for os, er at gøre det muligt for økologi-interesserede forbrugere at købe økologisk øl, som ikke koster en bondegård. Royal Økologisk Pilsner er som navnet siger en pilsner, der både appellerer til mænd og kvinder. Det er en pilsner, der kan serveres derhjemme eller nydes på en café. Men det er faktisk også en pilsner, som vi tror, bliver et stort hit ved koncerter og festivaler. I hvert fald oplever vi allerede stor efterspørgsel på Royal Økologisk Pilsner hos flere koncert- og festivalarrangører, siger Christian Lund-Martorell, senior brand manager for Royal Beer hos Royal Unibrew.
Royal Økologisk Pilsner er brygget med økologisk bygmalt og økologisk humle. Den er en anelse mørkere i farven end Royal Pilsner og har en lidt højere alkoholprocent.
Den nye øl kommer på hylderne i slutningen af måneden.
Af Helle-Karin Helstrand
hkh@dhblad.dk
Pressefoto: Royal Unibrew