Nordiske forbrugere e-handler mest
Den internationale nethandel er vokset med 17 pct., når man sammenligner tredje kvartal i år med sammen periode sidste år.
Det viser en ny opgørelse fra internationale Salesforce, der tjekker en halv mia. shoppere i 29 lande.
Men der er store forskelle på, hvor meget forbrugerne i de forskellige regioner har øget deres nethandel.
Norden ligger helt i top med en stigning på 48 pct., mens Canada kommer ind på en andenplads med en øget nethandel på 30 pct.
- Det viser, at det ikke kun er Amazon der fokuserer på det nordiske marked, men det er også tydeligt, at mange andre internationale virksomheder allerede har etableret sig på markedet og står stærkt. I stedet for blot at se til markedet blive domineret fra udlandet, har nordiske virksomheder dog samme mulighed for let at etablere sig digitalt i udlandet ikke kun i Europa, men også USA og Asien. Det handler meget om personalisere kundeoplevelsen, som vi ved fra andre analyser, siger Lars Grønkjær, Regional Vice President Commerce Cloud North hos Salesforce.
Langt den største stigning i salget er sket via mobilen, og det øgede slag skyldes både en øget trafik på 11 pct. samt en større indkøbskurv (6 pct.)