Nets køber sig til loyalitetsløsning

8. jan 2016 -
This describes the image
Foto: Nets Asger Hattel.
Skrevet af: Claus Jensen

Nets satser med købet af iværksættervirksomheden Storebox på at blive bedre til loyalitetsprogrammer i detailhandelen.

 

Nets har for nylig købt sig ind i iværksættervirksomheden Storebox, der tilbyder e-kvitteringer og loyalitetsløsninger knyttet til et betalingsinstrument.

- Mobilen begynder at indgå mere og mere i danskernes købsoplevelse, og vi synes at Storebox er en super idé, fordi forbrugerne med Storebox kan få en kvittering direkte på mobilen og skåne miljøet for ekstra papirforbrug. Det giver forbrugeren det fulde overblik over sine kvitteringer, siger Asger Hattel, der siden april 2015 har været Executive Vice President i Merchant Services i Nets.

Han forklarer, at Storebox passer strategisk godt sammen med Nets på flere punkter.

- Vi synes, at Storebox er interessant i sammenhæng med vores løsninger inden for betalingstransaktioner, fordi Storebox opsamler information ved betalingstransaktionen, som detailhandelen kan bruge i forbindelse med loyalitetsprodukter. Vi er i Merchant Services optaget af at finde nogle måder, så vi kan hjælpe detailhandelen med at lave skræddersyede tilbud og få mere loyale kunder, og det kan Storebox med sin service med e-kvitteringer, siger Asger Hattel.

Bredere palette

Opkøbet er en strategisk beslutning for Merchant Services, der samler de forretningsenheder hos Nets, der henvender sig til detailhandelen. Købet afspejler, at Nets ønsker sig en bredere pallette af ydelser til forretningerne i form af loyalitetsløsninger og digitalisering af arbejdsgange, der gør det nemmere for både forbruger og forretning.

Det er især kæder i størrelsen udenfor top fem, som Nets forventer vil have brug for hjælp til at målrette den digitale kundedialog og dermed øge kundeloyaliteten. Nets satser på at blive bedre til at yde services, der knytter sig til køb i en forretning som for eksempel automatisk fratrækning af rabatter og brug af loyalitetspoint inden betaling og udstedelse af digitale kvitteringer.

- Vi arbejder med at kunne være ”one point of contact” for forretninger i hele Norden, for vi oplever, at forretningerne har brug for en rådgiver, som kan sige, at sådan tror vi, at fremtiden kommer til at se ud, og her er alle de værktøjer, du har behov for. Her passer Storebox ind som et af værktøjerne, siger Asger Hattel.

Nets leverer ydelser til detailhandelen i Norden som betalingsterminaler, modtagelse af betalingsmidler, loyalitetskoncepter, nethandelsløsninger og digitale tegnebøger.

 

 

 

 

 

 

 

00

 

Opdateret 10. nov 2020