Monopol får reklameomdeler til at opjustere forventninger

26. jun 2019 -
This describes the image
Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Det var godt nyt for North Media, da PostNord i starten af 2018 opgav at administrere omdelingen af adresseløse forsendelser som tilbudsaviser.

Datterselskabet FK Distribution, som står for distributionen af tryksagerne, var sidste år med til at sikre moderselskabet en vækst på bundlinjen på næsten 100 pct.

Og selv om vi kun er halvvejs gennem 2019, opjusterer North Media allerede nu forventningerne til hele året. Det oplyser North Media i en selskabsmeddelelse.

"Det forventede EBIT før særlige poster i 2019 øges til 120-140 mio. kr. mod tidligere 105-125 mio. kr. Opjusteringen skyldes primært større tryksagsmængder og omkostningsbesparelser i FK Distribution samt generelt bedre resultatudvikling i øvrige aktiviteter," står der blandt andet i meddelelsen.

Omsætningen forventes dog ikke at stige.

Læs også: Monopolstatus sikrer FK Distribution vækst på 39 pct.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?