Matas vil hæve onlinesalget med 1 milliard

Øvrige 18. aug 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Arkivfoto: Peter Sørensen
  • Over de næste fem år vil materialistkæden fordoble salget på nettet, lyder meldingen fra topchef Gregers Wedell-Wedellsborg  

Skrevet af: Søren Tougaard

Nok har Matas de senere år fået øget konkurrence fra nye spillere som Normal-kæden og skønhedskoncepter som Goodiebox, men det får ikke den gamle materialistkæde til at slække på ambitionerne.

Tværtimod er det målet at sælge mange flere produkter til danskerne, især over nettet. Det skriver Finans

Over de næste fem år vil Matas fordoble onlinesalget fra 1 til 2 mia. kr. I perioden forventer Matas topchef lavere salg i de 264 fysiske butikker, men alligevel er forventningen at passere en toplinje på 5 mia. kr. - for første gang nogensinde.  

- Kunderne oplever en adgang til flere varer, som de kan få leveret i butik eller hjem og gerne samme dag i store dele af Danmark. Det bygger på det samspil mellem butikker og net, som vi har opbygget. Vi skal sælge meget mere til vores kunder ved at bryde ud af den boks, som vi har været i før transformationen. Vækst er nøgleordet både på kort og langt sigt. Vi skal bruge den nuværende position med de fysiske butikker som kunder holder af i kombination med hastig fremgang online, sagde Gregers Wedell-Wedellsborg på den afholdte kapitalmarkedsdag ifølge mediet. 

Gregers Wedell-Wedellsborg har en fortid som koncerndirektør i Coop, før han skiftede dagligvarer ud med skønhedsprodukter og sundhed tilbage i 2017. 

 

Opdateret 18. aug 2021

Vil du vide mere?