Matas flytter 80 medarbejdere til onlineforretningen
Som alle andre detailkæder er Matas' salg i de fysiske butikker faldet mærkbart som følge af coronavirussen. Til gengæld bestiller flere og flere kunder produkter på Matas.dk, der har oplevet en markant stigning i trafikken.
Derfor opruster Matas-kæden nu onlineforretningen og flytter 80 materialister fra de fysiske butikker over til Matas.dk, hvor de skal rådgive kunder og gøre det lettere for dem at finde de rette produkter.
Det sker som en midlertidig foranstaltning for at imødekomme den ændrede kundeadfærd i forbindelse med covid-19, oplyser kæden.
- Antallet af besøgende og salget på Matas.dk er steget markant siden udbruddet af Covid-19 i Danmark, og derfor styrker vi rådgivningen digitalt, så vi fortsat kan hjælpe kunderne og svare på de henvendelser, som kunderne på samme måde har været vant til at få i vores fysiske butikker, siger Brian Andersen, ecommerce-direktør i Matas.