Magasin får rekordregnskab
Højt kundefokus og en række nye brands sikrer fortsat vækst for landets største kæde af stormagasiner, Magasin du Nord.
Det netop offentliggjorte årsregnskab er endnu et rekordregnskab i rækken for Magasin med en omsætning på 2,8 mia. kr. Salget er steget med otte pct., hvilket skal ses i forlængelse af forrige års resultat, hvor salget steg med 7,7 pct. Årets resultat før skat er steget til 150 mio. kr. fra 122 mio. kr. året før.
- Vi har et højt kundefokus og investerer i at træne vores medarbejdere i at give en kompetent og imødekommende kundeservice. Der er også stor interesse for vores personlig shopper-service, som vi har forbedret og udvidet til alle vores forretninger, siger økonomidirektør i Magasin, Peter Fabricius.
Flere yngre kunder
Magasin har fået flere Goodie Card-kunder, som besøger Magasin oftere og bruger flere penge. Desuden er en øget investering i in-house events med til at gøre det til en oplevelse for kunderne at besøge Magasin.
Ifølge Peter Fabricius formår Magasin i stigende grad at tiltrække en yngre målgruppe:
- Med over 2.000 brands henvender Magasin sig til kunder i alle aldre, men vi har et særligt fokus på brands med en yngre profil, hvor vi oplever tocifrede vækstrater, siger han.
Af Henrik Denman
hede@dhblad.dk