Kinesisk shoppedag skal trække kunder i Bilka
Mens den amerikanske Black Friday efterhånden er kendt af alle - og dyrket af stort set hele den danske detailhandel, er den kinesiske shoppedag, Singles Day, mindre kendt.
Nu har Salling Groups Bilka-kæde for andet år i træk besluttet sig for også at benytte denne dag til at trække kunder i hypermarkedet.
Det sker med gratis morgenmad til de første 100 kunder, tilbud og gaver til udvalgte kunder ved en speciel singlekasse.
"Singlekassen vil nemlig skille sig ud fra de andre kasser, når hver 5. kunde vinder ekstra selvforkælelse eller en buket røde roser med hjem. Singlekassen vil også forkæle hver 10. og 20. kunde. Her har kunden mulighed for at forkæle sig selv ekstra meget, når kunden får et gavekort på 500 kr. til Bilka," skriver Bilka i en pressemeddelelse.
Singles Day begyndte i Kina i 1990'erne, hvor studerende på Nanjing Universitetet begyndte at fejre deres status som singler, som et modsvar til den amerikanske Valentins dag. Det var grundlæggeren bag den gigantiske webshop AliBaba, Jack Ma, der tilbage i 2009 tog konceptet til sig. Siden da har konceptet kun vokset sig større, og sidste år kom Singles Day til Danmark som en pendant til Black Friday.