Hård konkurrence om onlinekunderne

Øvrige 17. feb 2021 - 1 min læsetid
This describes the image
Foto: Nemlig.com
  • Økosystemet af onlineaktører i det danske dagligvaremarked blomstrer under coronakrisen

Selv om danske forbrugere har fået mere smag for at købe mad på nettet under corona-krisen, er der hård konkurrence om kunderne – både inden for dagligvarer, hvor Salling Group med Føtex investerer stort i at blive markedsledende på onlinehandel med fødevarer, og inden for måltidskasserne.

Har man som forbruger ikke en fast favorit blandt de mange små og store måltidskasseleverandører, vil det stort set hele tiden kunne lade sig gøre at finde en, der givet rabat i størrelsesordenen 20-25 pct.

Flere af leverandørerne har da også pengestærke investorer i ryggen, mens andre har en sideløbende forretning med onlinehandel af dagligvarer.
Økosystemet af leverandører af både dagligvarer og måltidskasser rummer i dag både velkendte dagligvareaktører og nichespillere.

Opdateret 17. feb 2021