Forbrugerne finder også inspiration i online-supermarkedet

26. apr 2018 -
This describes the image
Foto: Colourbox

Kun ca. hver femte forbruger synes, at det er billigere at købe fødevarer på nettet end det er at gå i en fysisk butik. De fleste finder den fysiske butik billigst. Det viser en ny undersøgelse fra analysefirmaet AIMCreate.

Til gengæld mener ca. seks ud af ti, at man kan finde inspiration i både de fysiske og onlinesupermarkederne. En lille gruppe på 4 pct. mener endda, at de kan finde mere inspiration via netbutikken.

Ifølge AIMCreate har den fysiske butik en begrænsning i inspirationen i og med butikken er bundet af en opdeling i kategorier, mens onlinebutikken kan "fange en occasion på tværs af kategorier" - og det skal onlinesupermarkedet udnytte, hvis kunderne skal lokkes til at købe kød og mæl via nettet, mener AIMCreate.

77 pct. af danskerne har ikke købt mad på nettet de seneste seks måneder, viser undersøgelsen. 36 pct. af dem, der har prøvet at købe mad på nettet, siger, at det er nemmere.57

Opdateret 10. nov 2020