Føtex vil tæske konkurrenter med prissammenligning
I slutningen af august sidste år lancerede Føtex en prisnedsættelse på 2000 basisvarer i håb om at vinde markedsandele.
Føtæsk, kalder Dansk Supermarked kampagnen.
Dansk Supermarked-investering skal hente markedsandele
I dag sammenligner Føtex sine priser på 14 udvalgte varer med tre konkurrenter - Meny, Kvickly og SuperBrugsen samt discountkæderne Rema 1000 og Fakta.
Det sker i store avisannoncer over to sider i bla. Politiken, og i den prissammenligning ligger Føtex godt 20 kr. under den dyreste, der er Dagrofas Meny. I sammenligningen ligger Føtex på niveau med Rema 1000 og lige under Fakta.
Føtex fortæller samtidig, at nu er de 2000 bebudede priser sat ned.
Nu er 1000 varer blevet billigere i Føtex
Ifølge Dansk Supermarkeds topchef Per Bank er der tale om en investering på en kvart mia. kr.
Coops topchef gik i forbindelse med lanceringen ud i medierne og satte spørgsmålstegn ved, om priserne reelt var sat ned.
Opfordring til forbrugerne fra Coop-topchef: Tjek lige priserne