Føtex vil tæske konkurrenter med prissammenligning

17. jan 2018 -
This describes the image
Screendump fra Politiken den 17. januar

I slutningen af august sidste år lancerede Føtex en prisnedsættelse på 2000 basisvarer i håb om at vinde markedsandele.

Føtæsk, kalder Dansk Supermarked kampagnen.

Dansk Supermarked-investering skal hente markedsandele

I dag sammenligner Føtex sine priser på 14 udvalgte varer med tre konkurrenter - Meny, Kvickly og SuperBrugsen samt discountkæderne Rema 1000 og Fakta.

Det sker i store avisannoncer over to sider i bla. Politiken, og i den prissammenligning ligger Føtex godt 20 kr. under den dyreste, der er Dagrofas Meny. I sammenligningen ligger Føtex på niveau med Rema 1000 og lige under Fakta.

Føtex fortæller samtidig, at nu er de 2000 bebudede priser sat ned.

Nu er 1000 varer blevet billigere i Føtex

Ifølge Dansk Supermarkeds topchef Per Bank er der tale om en investering på en kvart mia. kr.

Coops topchef gik i forbindelse med lanceringen ud i medierne og satte spørgsmålstegn ved, om priserne reelt var sat ned.

Opfordring til forbrugerne fra Coop-topchef: Tjek lige priserne

 

 

Opdateret 10. nov 2020