Discountkæde vil gøre nattelivet mere trygt for unge
Discountkæden Rema 1000 indtræder nu i nyt samarbejde med Natteravnene, der årligt er i kontakt med 750.000 unge over hele landet.
Helt konkret vil salget af Rema 1000s økologiske kaffe bidrage til, at Natteravnene kan vandre i gaderne og skabe endnu mere tryghed og glæde. Derudover sponsorerer kæden de hundredetusindevis af bolsjer, som Natteravnene deler ud i nattelivet.
Indkøbs- og marketingdirektør i Rema 1000, Anders René Jensen, siger i en pressemeddelelse, at samarbejdet med Natteravnene ligger i naturlig forlængelse af et målrettet arbejde internt i kæden om at skabe tryghed og trivsel for medarbejderne.
- Vi vil gerne støtte tryghed og trivsel for alle – både når de er på arbejde eller når de færdes i nattelivet. Derfor er et samarbejde med Natteravnene en oplagt vej at gå, da vi har et fælles ønske om at sikre gode oplevelser i sikre rammer.
Fakta om Natteravnene: Natteravnene er en af Danmarks største frivilligindsatser med over 3500 frivillige ildsjæle, der sikrer øget tryghed i nattelivet. Natteravnene er der for unge, der har brug for hjælp, når de for eksempel har drukket for meget, er havnet i en konflikt eller har brug for en voksen at tale med.