Danskerne spiser meget mere fisk
, skriver Fiskebranchen i en pressemeddelelse på baggrund af DTU Fødevareinstituttets undersøgelse af danskernes kostvaner.
- Det er dialogen og det tætte samarbejde med
fiskeleverandørerne, de
tailhandlen og kantinerne; den løbende produktudvikling; den øgede tilgæn
gelighed af fisk og fiske
produkter og ikke mindst synlighed i tilbudsaviserne, der giver effekterne, siger Lone Marie Eriksen, kampagneleder i Fiskebranchen.
Fiskebranchen, der er en paraply for aktørerne
inden for de fiskeproduce
rende erhverv, har blandt andet stået for kampagnen "Gunnar og Minna" og en løbende kampagne - "2 gange om ugen".
Fødevarestyrelsen anbefaler, at voksne danskere hver uge skal spise 350
gram fisk, og det mål vil
Fiskebranchen også i hus med, lover Lone Marie Eriksen.
- Vi skal blive ved med at lave kampagner, der rammer forbrugerne, når de er modtagelige. Og så skal vi fortsætte dialogen med ikke mindst forarbejdningsindustrien om at produktudvikle på den fer
ske, danske fisk til detail
handlen, siger Lone Marie Eriksen.
(hkh)