Dansk Supermarked skærper konkurrencen på pakkepostservice

31. jan 2018 -
This describes the image
Foto: Dansk Supermarked

Dansk Supermarked tager nu endnu et våben i brug for at trække kunder i butikken.

Med servicen Send&Hent kan danskerne ikke alene hente pakker i koncernens butikker, hvor der er opstillet pakkebokse. Det kan nu også lade sig gøre at afsende en pakke fra boksen.

Det fortæller Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.

Send&Hent er en ny digital pakkeløsning, og pakketransporten bestilles via telefonen eller en computer. Pakken lægges derefter i en pakkeboks i en af 365 Føtex-, Netto- eller Bilka-butikker.

– Vi ved, at bekvemmelighed er den vigtigste faktor for danskerne, når det gælder pakkepost. Og med Send&Hent kan danskerne nemt og bekvemt sende pakker til hinanden. Således skal du alene aflevere pakken i en pakkeboks i din nærmeste butik, og med Send&Hent kommer du til med det samme og behøver ikke stå i kø for hverken at sende eller hente din pakke, siger Kenneth Nielsen, koncerndirektør for E-commerce og Digital i Dansk Supermarked Group.

Send&Hent er label- og adresseløse, så det er ikke nødvendigt først at printe en label. Der skal blot skrives et nummer på pakken.

Pakkerne kan veje op til 20 kg og kan være fremme på 1-3 hverdage.

Send&Hent lanceres i samarbejde med SwipBox, som er systemleverandør, og Bring, der står for logistik og levering.

Opdateret 10. nov 2020