Dansk skønhedswebshop sigter efter 1 milliard om fem år

6. nov 2020 -
This describes the image
Foto: Nicehair
Skrevet af: Søren Tougaard

Det er gået stærkt for webshoppen Nicehair fra Esbjerg de seneste fire år, efter Egmont blev en del af ejerkredsen. Siden er den trecifrede millionomsætning blevet mere end fordoblet til over 320 mio. kr. i år.

Samtidig har onlinevirksomheden udsigt til det bedste regnskab nogensinde med et to-cifret millionoverskud i indeværende regnskabsår.

Ifølge stifter og adm. direktør, Tonny Nielsen Bruun, har Nicehair kunnet vokse i et presset marked, fordi de største i branchen har fokus på at få de fysiske butikker til at være lønsomme.

- Det har vist sig at være smart i den her branche at være 100 pct. digitale. Hvor vores konkurrenter har holdt fast i en anden struktur med fysiske butikker gennem lang tid, har der været plads til, at online-spillere som os kunne buldre afsted. Men jeg kan se, at flere af de store har bemærket vores vækst og lader sig kraftigt inspirere af os, siger Tonny Nielsen Bruun.

Nicehair.dk er med 150 medarbejdere og op mod 50.000 afsendte pakker hver måned en af Danmarks største onlineforhandlere af skønhedsprodukter. Sortimentet dækker bredt inden for hårpleje, hudpleje, makeup og parfume.

- Markedsanalysen lige nu siger, at danskerne har hungret efter forandring i et marked med få, store aktører. Vi omsatte for 150 mio. i 2016. I år passerer vi 320 mio. Det er udtryk for, at der er plads til en spiller mere, som kan udfordre de store, fordi vi har enormt fokus på udbud, service og selvfølgelig skarpe priser, lyder det fra Nicehair-stifteren.

Opdateret 10. nov 2020