Coop vinder dette års MMM Prisen

31. mar 2016 -
This describes the image
Coop vinder årets fornemmeste pris i dansk detailhandel, MMM Prisen. Foto: Ulrik Figen Samsøe
Skrevet af: Henrik Denman

Coop er dette års modtager af Danmarks fornemmeste detailhandelspris, MMM Prisen.

Prisen blev uddelt ved en festmiddag på Børsen onsdag, hvor ledere i dansk detailhandel var samlet for at hylde branchen. Det var 35. gang, at MMM Prisen blev uddelt. Den gives til en person eller virksomhed, der på særlig vis har haft betydning for detailhandlen i Danmark.

Formanden for Detail-forum, som uddeler MMM Prisen, Thomas Panduro, motiverede prisuddelingen med Coops engagement i at løfte dansk madkultur.

- I en branche med stigende grad af discount skiller Coop sig ud ved at fokusere på madkultur og kundeoplevelser, sagde Thomas Panduro.

Han sagde, at Coop i de seneste år har investeret i de fysiske butikker, og der satses på kvalitet og økologi, madkultur og nytænkning, og han fremhævede Coops nye fødevarebutik Madcooperativet på Københavns Hovedbanegård.

Prisen blev overrakt til Coops koncernchef, Peter Høgsted, der takkede med ordene:

- Vi arbejder på at forandre den danske madkultur.

Normal fik også en pris

Priskomiteen består af stifteren af Tiger, Lennart Lajboshitz, som modtog prisen sidste år, direktør i Dansk Erhverv, Henrik Hyltoft, adm. direktør for Ikea Danmark, Dennis Balslev, marketingchef for Magasin du Nord, Lise B. Thomsen, institutleder for marketing på CBS, Ricky Wilke, adm. direktør for Arnold Busck, Helle Busck Fensvig, adm. direktør for Panduro Hobby, Thomas Panduro, adm. direktør for ICP, Per Nyborg, og erhvervsredaktør på Berlingske, Peter Suppli Benson.

Aftenen bød på yderligere to prisuddelinger.

Butikskæden Normal modtog Retail Entrepreneurship Prisen for på kort tid at have formået at skabe en succesfuld kæde baseret på butikker, der sælger hverdagsprodukter til husholdningen under markedspris.

Søstrene Grene modtog Berlingskes Detailhandelspris for at agere på forskellige digitale platforme og tage nye fortællemåder i brug for at nå forbrugeren.

Opdateret 10. nov 2020