Circle K vokser på både top og bund

1. okt 2019 -
This describes the image
Butikker ved servicestationer er blandt dem, der vil klare sig bedst de kommende år Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Tre og et halvt år er gået, siden Circle K satte det første røde og hvide logo op på de tidligere Statoil-stationer.

Nu leverer kæden, der er ejet af det canadiske selskab Alimentation Couche-Tard, et dansk regnskab, der viser vækst i både top og bund.

Overskuddet er på 148 mio. kr. I regnskabsåret 2016/17 havde kæden et overskud på 95 mio. kr. efter et par år med underskud.

Omsætningen landede i 2017/18 på 10,7 mia. kr. mod 9,3 mia. kr. året før.

Kæden har den seneste tid bygget flere af sine 229 butikker om efter et koncept, som Circle K selv kalder ”foodvenience”. I konceptet er der mere fokus på mad og hygge-stemning, og det er da også dette koncept samt salget af convenience, der har været med til at styrke kæden, lyder det i en pressemeddelelse.

Resultatet betegnes af ledelsen og bestyrelsen som yderst tilfredsstillende.

- Jeg er meget stolt af, at vi er lykkedes med at levere et resultat, der er mere end 50 pct. højere end sidste år. Den stærke vækst, vi har oplevet, blev yderligere forstærket af vores investering i et nyt butikskoncept, hvor vi har sat mad i fokus. Tilmed gav den varme sommer i 2018 os for alvor en god start på året, hvor især bilvask, is og drikkevarer var med til at give os en virkelig god start. Det at vi samtidig lykkes med at opretholde vores ledende position indenfor brændstof, bidrager til at vi også ser en god vækst i første kvartal af indeværende år, siger adm. direktør i Circle K Danmark, Mette Uglebjerg.

Læs også: Nyt ”foodvenience”-koncept skal sælge mere mad i Circle K

Læs også: Brølstærk Circle K-ejer hopper med på cannabis-bølgen

- Circle K Danmark A/S’ regnskabsår løber fra 1. maj til og med 30. april

- I Danmark er der 229 Circle K butikker og 155 INGO stationer og mere end 3.000 medarbejdere

Opdateret 10. nov 2020