Carlsberg sparker gang i kæmpe dansk EM-kampagne
Der venter alle danske fodboldfans en ganske unik oplevelse, når EM sparkes i gang til sommer.
I anledning af at EM 2020 er 60 års jubilæum for EM i fodbold under UEFA, spilles slutrunden nemlig i 12 forskellige lande, herunder Danmark, hvor Parken i København er hjemsted for landsholdets indledende tre gruppekampe mod Finland, Belgien og Rusland.
Siden 1978 har Carlsberg været sponsor for det danske fodboldlandshold.
For første gang siden 1988 er Carlsberg dog ikke officiel sponsor for EM. Det er Coca-Cola til gengæld, og det dobbelte sponsorat er noget, bryggerigiganten i den grad vil udnytte til at promovere den største sportsbegivenhed på dansk grund.
- Du kan vinde billetter til kampene med Coca-Cola, og Carlsberg går i rødt og hvidt for holdet og udlodder en masse landsholds-merchandise og adgang til fanzoner med videre. Udover det, så laver vi en helt masse på butiksniveau med individuelle købmænd og de enkelte kæder både med pilsneren og vores alkoholfri Nordic-øl.
- Der er ingen tvivl om, at det bliver en dansk folkefest, og det kommer til at eksplodere, når Danmark spiller. Der kommer til at være storskærmsevents i hele Danmark, og alle de steder, hvor der kommer til at ske ting, kommer vi ud med helt speciel set-up til de omkringliggende dagligvarebutikker, så de virkelig er klar til den store trafik. Vi forventer tocifret vækst i volumen under EM. Det bliver rigtig stort, siger Jeppe Boel, projektleder i salg og forretningsudvikling i Carlsberg Danmark.
Danmark spiller den første kamp ved EM mod Finland den 13. juni. Herefter venter Belgien og Rusland den 18. og 22. juni.