Arla-medarbejdere skal lære om sund mad
Medarbejdere på Arlas hovedkontor skal på et nyt kursus, der skal sikre, at de ved mere om sundhed end den gennemsnitlige dansker.
Arla har sammen med Madkulturen udviklet et undervisningsforløb for 240 medarbejdere som et led i mejeriselskabets nye plan: De skal vide mere om mejeriprodukter, mad og sundhed end den gennemsnitlige dansker. Og de skal give den viden videre til forbrugere og familie.
- Sundhed er højt prioriteret blandt Arlas forbrugere og ejere. Derfor har vi prioriteret denne efteruddannelse, så vi kan være med til at udvikle samfundet i en sundere retning, siger landedirektør i Arla, Jakob B. Knudsen, i en pressemeddelelse.
Konceptet til Arla Dairy Academy er udviklet af Madkulturen, som også står for afviklingen af kurset.
240 medarbejdere skal i år dykke ned i mejeriprodukternes smag, konsistent, næringsindhold og egenskaber.
Medarbejderne får desuden erfaring med at anvende produkterne sammen med sæsonens frugt, grønt og fisk i sunde og velsmagende måltider.
Direktør for Madkulturen, Judith Kyst, siger:
- Vores mål er at udvikle dansk madkultur i en mere mangfoldig, sund og bæredygtig retning. Det opnår vi kun, hvis vi arbejder tæt sammen med Fødevaredanmark - og her er Arla Dairy Academy virkelig et fornemt eksempel.
I forbindelse med kurset får medarbejderne en skræddersyet håndbog med tips, tricks og fakta fra forløbet, så de fremover kan inspirere og vejlede kunder, forbrugere og omverdenen om mejeriprodukter og sundhed.