Nemlig.com: Slut med den trykte tilbudsavis
-
Nemlig.com sparer 90 tons papir om året på ikke at trykke den ugentlige tilbudsavis
Nemlig.com dropper sin ugentlige tilbudsavis på print, ”Fristelser”, som pakkes sammen med kundernes ordrer. Tilbudsavisen bliver normalvis trykt i flere millioner eksemplarer årligt.
Ved at droppe tilbudsavisen sparer onlinesupermarkedet cirka 90 tons papir om året.
Ændringen sker som en del af virksomhedens bæredygtighedsstrategi, hvor tilbud og nyheder i stedet skal hente af kunderne på digitale kanaler.
- Tilbudsavisen har i mange år været et pejlemærke for tilbud. I dag bruger forbrugerne i stedet en langt mere digital og målrettet form for søgning af varer og tilbud. Derfor vil vi fremover satse på at skabe nye og mere unikke tilbudsoplevelser til vores kunder via digitale kanaler, siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i Nemlig.com.
Nemlig.com vil i 2022 fortsat udgive udvalgte tryksager til kunderne. Blandt andet vil Nemlig.com fortsat promovere sit vinsalg via bladet Connaisseur, der udkommer en gang hver måned.
Ifølge en opgørelse i 2021 fra analysefirmaet AIM Create læser fire ud af 10 jævnligt de digitale tilbudsaviser, før de handler. Det er på niveau med 2020 og et markant løft fra 34 pct. i 2018 og 32 pct. i 2015.