Se hvem der løb af med prisen for Årets Lancering

Leverandører 3. sep 2020 -
This describes the image

Efter et aflyst MLDK Årstræf 2020 afslører Dansk Handelsblad i år de fire vindere af Mærkevareleverandørernes MLDK Awards.

I denne uge drejer det sig om Årets Lancering, som Nielsen står bag.

Prisen uddeles for 20. gang. Den hylder de mest succesfulde produktlanceringer i dagligvarehandelen, som er lanceret i perioden oktober 2018 til september 2019.

Det kan være spændende ”line-extensions” eller noget helt nyt på markedet.

Hos Nielsen vurderes produktet ud fra følgende kriterier:

  • Produktet har opnået et betydeligt salg, markedsandel og distribution i sin kategori.
  • Produktet har bidraget til vækst i sin kategori og dermed skabt værdi for producenter og kæder.

De nominerede er: Arlas Laktosefri Sødmælk, I Like Mix fra Haribo, Monster Mango Loco fra Carlsberg, Jordan Green Clean Tandbørste fra Orkla Care, Kims Ready-To-Dip fra Orkla Confectionery & Snacks.

Vinderen er Orkla Care med Jordan Green Clean-tandbørste.

Begrundelsen lyder:

Den FSC-certificerede tandbørste er lavet af 100 pct. genbrugsplast, 100 pct. bio-baserede børster, og så er den emballeret i 100 pct. genbrugsemballage. Tandbørsten vandt desuden Politikens test af bæredygtige tandbørster i 2019. Det prisvindende og praktiske design forener dermed funktionalitet med bæredygtighed. Hos Nielsen har man anerkendt, at man med produktet rammer direkte ind i den højaktuelle bæredygtighedstrend og tager ansvar for minimering af plastforbrug. Hele 89% af stemmerne vurderede at produktet stadig vil være at finde på markedet om 3 år.

Senior Brand Manager Christel Skotte Gerbaulet, siger:

- Med prisen Årets Lancering bliver vi bekræftet i, at vi har et produkt, der er noget helt særligt. Prisen er helt speciel for os, og den er med til at give os en tro på, at det er den helt rigtige vej, vi går. Så tusind, tusind tak for at give os det rygstød til at blive endnu bedre til at komme ud med miljørigtige produkter.

De kommende uger offentliggør Dansk Handelsblad ”Årets Nyhed 2019 – Away From Home” og “Årets CSR Pris”.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?