Ribena lancerer utraditionel kampagne

Leverandører 16. apr 2018 -
This describes the image
Kampagnen for Ribena omfatter bl.a. en tegnekonkurrence.
Skrevet af: Henrik Denman

Hygge og det nære i livet bliver det gennemgående tema i den hidtil største danske kampagne, som Ribena har kørt i mange år. Kampagnen gennemføres i anledning af, at Ribena fejrer 70 års fødselsdag i Danmark.

Kampagnen omfatter en måling af hyggen i Danmark, et historisk tilbageblik på familiehyggen gennem 70 år og en tegnekonkurrence, der giver en kreativ forbruger mulighed for at sætte sit eget præg på det ikoniske brand. Hertil kommer en lilla tegnecafé med saft, solbærkager og tid til fordybelse ud i handlen.

Ribena Danmarks kampagne er skabt af kommunikationsbureauet Essencius, som har stået for konceptudvikling og også tager sig af eksekvering resten af året – både på sociale medier, i butik og i danske medier. Da kampagnen primært har fokus på involvering og dialog, anvendes der ikke traditionel reklame.

– Vi arbejder altid med udgangspunkt i den gode historie. Finder man den, er der uanede muligheder på sociale medier, i klassisk PR, i influencer-samarbejder og i etablering af en emotionel, oplevet relation mellem brand og forbruger. At arbejde med et brand som Ribena er som at åbne for en skattekiste af minder – den sætter vi ord og billeder på sam-men med danskerne, siger managing partner i Essencius, Maria Gamarra, i en pressemeddelelse.

Opdateret 10. nov 2020