Ny kampagne skal få flere unge til at spise grisekød

Leverandører 29. okt 2020 -
This describes the image
Foto: Danish Crown Foods/"Danmarks lækreste gris"
Skrevet af: Søren Tougaard

De seneste år har især flere unge forbrugere fokuseret på, at mad skal være let, lækkert og sundt, og fravalgt grisekød i retterne.

Mange unge sætter ikke lighedstegn mellem de tre kriterier og grisekød, men det skal en ny kampagne være med til at lave om på.

Startskuddet til indsatsen er den nye programserie "Danmarks lækreste gris’" som Danish Crown har lavet i samarbejde med TV2.

Programmet kan ses på TV2 Play, og konceptet er, at kokkene Louisa Lorang og Casper Sobszyk dyster om at skabe Danmarks lækreste ret med gris, baseret på den udvalgte udskæring, de får udleveret.

Herefter går jagten ind på rettens øvrige ingredienser, som de selv skal skaffe i de skiftende lokalområder.

- Vi håber, at programmet kan være med til at inspirere særligt de mange børnefamilier til at lave sunde og lette retter med grisekød, og at vi kan sætte fokus på, hvordan grisekød kan indgå i en sundere og grønnere madtradition, siger Mette Færch, Vice President for Marketing & Innovation i Danish Crown Foods.

Omfattende onlinekampagne

På de sociale medier kommer der små videoer fra "Danmarks lækreste gris’", og der vil også være en række bannerreklamer på diverse digitale platforme som TV2, TV3, Discovery og Youtube.

Derudover samarbejder Danish Crown også med kendte meningsdannere, der skal være med til at sprede budskabet om grisens potentiale, og der vil blive arbejdet aktivt med forskellige in-store-aktiviteter.

Kampagnen startede i uge 41 og kommer til at køre til og med uge 46. Det betyder dog ikke, at man nu vil læne sig tilbage og håbe, at det var det for denne gang. I februar 2021 er der nemlig allerede nu planlagt en omgang mere.

- Fordi vi skal have skubbet de unges opfattelse af grisekød, er vi godt klar over, at det ikke er noget, der sker over en måned eller to. Derfor arbejder vi allerede nu på det næste kampagnerul, der skydes i gang til februar, hvor der vil sættes endnu mere fokus på grisekødets potentiale i en moderne hverdag, siger Mette Færch.

Alle opskrifter og videoklip er blevet samlet på kampagnesitet opskrifter.danishcrown.com

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?