Kommunikationschef i spidsen for cirkulær omstilling i kaffekoncern

Leverandører 23. sep 2020 -
This describes the image
Foto: Peter Larsen Kaffe
Skrevet af: Søren Tougaard

Peter Larsen Kaffe har gjort cirkulær økonomi til omdrejningspunktet for virksomhedens fortsatte vækst.

Med initiativet Circular Coffee Community vil den danske kaffevirksomhed sammen med sit svenske moderselskab Löfbergs eliminere alt spild i forbindelse med dyrkning, forarbejdning og forbrug af kaffe inden 2030.

For at sikre fokus og fremdrift i den omstilling bliver Peter Larsen Kaffes kommunikationschef, Lars Aaen Thøgersen, indsat i moderselskabet Löfbergs ledelse som Chief Innovation and Circular Transformation Officer.

- Klimaforandringer og spild af ressourcer truer ikke alene vores forretning, men hele kaffens globale værdikæde fra farmer til forbruger. Vi er nødt til at revolutionere vores måde at tænke og forbruge kaffe på, så vi kan udnytte alle kaffeplantens næringsrige og nyttige ressourcer, siger Lars Aaen Thøgersen om det arbejde, der venter.

- Hos Löfbergs har vi placeret den cirkulære omstilling og FN’s Verdensmål centralt i vores forretningsstrategi. Nu er opgaven at sikre, at den strategiske satsning betaler sig både kommercielt, socialt og miljømæssigt, siger adm. direktør i Löfbergs Lars Appelqvist.

 

 

 

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?