Carlsberg vil sælge flere flaskeøl frem for dåser

Leverandører 31. jan 2020 -
This describes the image
Foto: Carlsberg Danmark
Skrevet af: Søren Tougaard

I dag udgør dåserne 64 pct. af Carlsberg Danmarks salg mod 45 pct. for 10 år siden.

Den voksende mængde dåseøl er dårlig nyt for klimaet, da returflasken udleder op mod 20 pct. mindre CO2 end en genanvendelig aluminium-dåse, oplyser Carlsberg Danmark.

Det vil bryggerikoncernen nu gøre noget ved. Derfor lancerer Tuborg en ny 12 styk-forpakning med hank til ølflasker, der både er bære- og miljøvenlig.

- Vi har med returflasken en af de forpakningsformer, der har lavest CO2-udledning, og faktisk bruges de op til 30 gange, fordi danskerne elsker at aflevere dem i butikker og returautomater over hele landet. Derfor vil vi gerne have endnu flere forbrugere til at vælge de klassiske returflasker. Vores forbrugerundersøgelser viser, at 30 styks-kassen stadig er populær, men forbrugerne vil gerne have lidt mindre forpakninger, som er lette at tage med til familie eller fest, siger Tuborgs brand manager Mads Egeskov Bach.

Hos Tuborg forventer man, at butikkerne bliver glade for de nye forpakninger, der er i handlen fra uge 6 og omfatter varianterne 33 cl Grøn Tuborg og Tuborg Classic.

- Undervejs i processen med at skabe en bedre brugsoplevelse for vores kunder involverede vi repræsentanter fra detail-leddet. Tilbagemeldingen var, at en 12 styk i forhold til forbrugerefterspørgslen ville være det rette sted at lande, siger Mads Egeskov Bach.

 

 

Opdateret 10. nov 2020