7-Eleven lancerer en "grøn hund" i samarbejde med Naturli'
Franske hotdogs er populære - også i 7-Eleven.
Men flere og flere vil have grønne og kødfrie alternativer. Nu har Naturli’ udviklet Green Dog i et tæt samarbejde med Naturli’.
Der er tale om et 100 pct. plantebaseret alternativ til den traditionelle franske hotdog.
Som en af de største i convenience-segmentet har 7-Eleven i dag 29 veganske eller vegetariske madprodukter i sortimentet. Og fra på mandag tilføjer kæden Green Dog til sortimentet.
”Der er en klar udvikling, som går mod flere grønne måltider. De unge går forrest (72 pct. i gruppen 18-34 år vil gerne spise mindre kød), men trenden dækker forbrugerne meget bredt. Vores kunder er ofte på farten, og mange vil rigtig gerne kunne vælge mellem de traditionelle måltider og velsmagende, grønne måltider til en fornuftig pris. Derfor er vi gået sammen med Naturli’, så vi med hver vores viden kan ramme forbrugernes ønsker til en Green Dog helt præcist,” siger kategorichef Per Dyhrehegn fra 7-Eleven i en pressemeddelelse.
Green Dog vil i introperioden koste 25 kroner.