Tidligere Dagrofa-profil bliver ny direktør for Minetilbud
-
North Media ser et stort potentiale for tilbudsplatformen Minetilbud, som Lasse Gubbertsen skal stå i spidsen for at indfri.
North Media har ansat Lasse Gubbertsen som ny direktør for tilbudsplatformen Minetilbud, der med over 500.000 månedlige brugere er en af Danmarks største digitale handelspladser.
39-årige Lasse Gubbertsen kommer fra IT-selskabet Netcompany, hvor han har været ansvarlig for udrulningen af mit.dk. Tidligere har været digital chef i Dagrofa i tre år fra 2015 til 2017
Minetilbud blev etableret i 2002 under navnet Min Reklame og er i dag hjemsted for den digitale udgave af de tilbudsaviser, som hver uge omdeles i danskernes postkasser af FK Distribution – og for en lang række andre digitale tilbudsaviser og tilbudsfeeds fra webshops.
Lasse Gubbertsen tiltrådte i sit nye job 1. februar, og han fortæller, at hans opgave er at realisere et stort potentiale:
- Med dygtighed og hårdt arbejde er Minetilbud vokset støt de senere år. Flere og flere virksomheder bruger Minetilbud til at annoncere tilbud og produkter og flere og flere brugere søger efter gode tilbud på platformen. Derfor vurderer vi, at Minetilbud nu har styrken til at stå mere selvstændigt, og at der er grundlag for at tilbyde kunderne flere produkter og services, siger han.
Stærkt fundament skal udvikles
Minetilbud har i dag over 500.000 månedlige brugere, som søger tilbud og bliver inspireret, og har dermed et stærkt fundament for yderligere vækst.
Lasse Gubbertsen fortæller, at netop det, at de besøgende allerede har stor købsparathed, gør Minetilbud til en meget stærk platform og medie.
- Det er unikt at have så mange brugere, der aktivt bruger platformen til at finde tilbud på de produkter og varer de efterspørger. Minetilbud skal hjælpe dem, både med at finde de bedste tilbud, med at få inspiration til andet, de ikke selv havde tænkt over, og gøre det endnu nemmere for brugeren at gå fra tilbud til selve købet.
Minetilbud har netop opkøbt Aviou, en platform, som giver e-handlere mulighed for at skabe, styre og optimere inspirerende e-handelsaktiviteter. Lasse Gubbertsen fortæller, at platformen er en vigtig komponent i arbejdet med at udvikle Minetilbud.
- Aviou giver os mulighed for at udvikle nye og bedre services og produkter til Minetilbuds eksisterende kunder og samtidig tiltrække nye brugere til Minetilbud.
Lasse Gubbertsen siger, at internationalisering også er en del af rejsen for Minetilbud.
- Vi ønsker at udvikle Minetilbud til en skalerbar platform og forretningskoncept, så det er oplagt, at vi også kigger uden for Danmark. Der er ikke konkrete planer på plads endnu, men potentialet for udbredelse af Minetilbud på nye markeder skal vi afsøge som en naturlig del af vores ambitioner om et større og stærkere Minetilbud, siger han.
Udover Dagrofa har Lasse Gubbertsen også en fortid i Coop som Business Controller fra 2012 til 2014, hvor han var en del af Faktas kædeledelse.