Orkla Danmark udpeger ny kommerciel direktør for retail
-
Sune Holm Larsen får ansvaret for at drive salgsudviklingen af Orkla Danmarks fødevare- og snacking-forretning, der tæller flere kendte mærkevarer
Sune Holm Larsen har siden 2021 været Head of Sales i Orkla Danmarks snacking-forretning. Nu får han endnu mere ansvar, når han fra 1. december tiltræder som ny kommerciel direktør for Retail i Orkla Danmark.
Her får han ansvaret for salgsudviklingen af Orkla Danmarks samlede fødevare- og snacking-forretning, der tæller flere stærke brands KiMs, Bähncke, Beauvais, Den Gamle Fabrik og Naturli'. Det i en tid, hvor private label vinder frem i supermarkederne.
- Sune har lært Orkla Danmark godt at kende siden han startede i sin nuværende stilling for godt to år siden, og han har skabt stærke resultater i vores snacking-forretning. Samtidig har Sune et stærkt internationalt udsyn, med indgående kendskab til retail landskabet i såvel Danmark og på vores eksportmarkeder. Sune vil både kunne drive, inspirere og udvikle vores forretning herhjemme og på eksportområdet, siger CEO Carsten Hänel om udnævnelsen.
Historisk konkurrencepres
Sune Holm Larsen har tidligere arbejdet i nogle af verdens førende FMCG-virksomheder. Bl.a. er Sune tidligere landechef for Henkel, og har gennem næsten tyve år haft danske og internationale chefroller hos Elizabeth Arden, Estee Lauder Companies og L'Oréal.
- Orkla Danmark har en stærk og velfungerende salgsorganisation, der er dybt respekteret i hele branchen og hos vores internationale samarbejdspartnere. Lige nu er fødevarebranchen under et historisk konkurrencepres – det skal vi som en af de førende fødevarevirksomheder have modet til at navigere sikkert igennem. Vi har stærke mærkevarer, som skaber glæde og bidrager til en bæredygtig udvikling – noget, som de færreste kan konkurrere med, siger Sune Holm Larsen.