Danish Crown siger farvel til Charlotte Wandorf
-
Danish Crowns marketing- og kategoriorganisation, som Charlotte Wandorf leder, opdeles i en global og en lokal organisation for at øge eksekveringskraften
Danish Crown effektiviserer sin organisation, og i den forbindelse mister en markant fødevareprofil, Charlotte Wandorf, sin stilling som direktør og medlem af koncernledelsen.
I starten af august fik Tim Ørting Jørgensen ledelsesansvaret for forretningsenheden Danish Crown, som står for cirka 60 pct. af koncernens omsætning, herunder alt salg af dansk grisekød.
Siden sin tiltrædelse har han sammen med den øvrige direktion arbejdet intensivt for at finde nøglen til en mere enkel og effektiv organisering af arbejdet i den omfattende organisation. Den nye organisation er nu på plads og er i dag præsenteret for medarbejderne, skriver Danish Crown i en pressemeddelelse.
Her fortælles det også, at Charlotte Wandorf mister sin stilling.
”Som en del af ændringerne opdeles Danish Crowns marketing- og kategoriorganisation i en mere tydelig global og lokal organisation for at øge eksekveringskraften. Derfor fratræder Charlotte Wandorf sin stilling som direktør for dette område,” hedder det i meddelelsen.
- Vores salgsorganisation bliver struktureret, så den matcher kundernes behov, for det er i mine øjne vejen til at identificere de lommer i markedet, hvor vi kan skabe værdi på vores andelsejeres råvarer. Samtidig styrker vi koordineringen mellem salget og produktionen, så vi både får mere tilfredse kunder og en endnu mere optimal udnyttelse af vores produktionskapacitet, siger Tim Ørting Jørgensen.
Charlotte Wandorf kom til Danish Crown for et år siden, Dengang skrev slagteriet blandt andet:
”Charlotte Wandorf har en stærk baggrund i dagligvarer (FMCG) med erfaring fra virksomheder som Kraft Foods og Colgate-Palmolive i sin tidlige karriere, og senere som administrerende direktør for Leo Burnett Direct/Sales, under en amerikanskejet reklamevirksomhed.”
Ifølge Jais Valeur er der nu lagt en skarpslebet og forenklet plan, som han mener, svarer præcis til det, han forventede, da han satte Tim Ørting Jørgensen på opgaven.
- Det centrale i nye model er en langt skarpere kommerciel tilgang til markedet, og det bliver nu helt tydeligt for alle, hvor vigtigt det er at få hele vores værdiæde bundet sammen, så vi kan nå vores overordnede strategimål om at øge værdien af andelsejernes råvarer. Kort sagt er det ændringer, som er helt essentielle for at vinde markedsandele i et ekstremt konkurrencepræget marked, og jeg er ikke i tvivl om, at vi kommer til at se de første resultater inden for få måneder, siger Jais Valeur, CEO i Danish Crown
Ændringerne i Danish Crowns organisation træder i kraft med øjeblikkelig virkning.
Det fremgår ikke af meddelelsen, om Charlotte Wandorf fortsætter i en anden stilling i slagteriet.