Danish Retail Award: Vi går efter inspiration og overraskelse
-
Detailhandelsekspert hos ZBC, Anna Maria Sannemand Larsen, lover en hæsblæsende inspirationstur til New York for de tre vindere af Danish Retail Award
I efteråret hyldede detailhandlen sine bedste butiks-og varehuschefer ved Danish Retail Award-festen på Børsen den 2. oktober. Ud af et stærkt felt af nominerede gik årets pris til Mogens Knudsen, direktør og uddeler i SuperBrugsen Løkken, Jannie Nielsen, butikschef i Normal Algade, Aalborg og Jimmy Heine Andersen Carver, varehuschef i Føtex på Fisketorvet.
Udover at blive anerkendt som de bedste i branchen får vinderne en studietur til New York i foråret 2024. En tur der skal være en “once in a lifetime”-oplevelse for vinderne, fortæller Anna Maria Sannemand Larsen. Hun er til dagligt underviser for salgsassistenteleverne på ZBC, men hun er også dybt involveret i Danish Retail Award.
- Det er vigtigt, at vi hylder de dygtige mennesker i detailbranchen. Vi skal vise, at der er mere til branchen end bare at stå i butik. En holdning vi jævnligt møder, og som vi med blandt andet Danish Retail Award er med til at modbevise.
ZBC og DH Media er sammen med Dansk Erhvervs Støttefond hovedsponsorer for Danish Retail Award.
Hos DH Media bakker direktør og redaktør Christian Skipper fuldt op om Anna Maria Sannemand Larsen.
- Jeg elsker den branche, vi skriver om i vores medie. Stort set hver uge er jeg ude i butikkerne, og her møder jeg den ene dedikerede medarbejder efter den anden. Det er en stor fornøjelse. Det er da et budskab, vi skal fortælle om til alle, der gider at høre om det.
Detailhandel i verdensklasse
På turen til New York er planen fra Anna Marias side, at Mogens, Jannie og Jimmy bliver blæst omkuld og kommer hjem trætte, fulde af indtryk og inspireret til at udvikle ikke kun deres egen butik men også dansk detailhandel.
- På de fem dage går vi all-in på detailhandel i verdensklasse. Vi skal se de største og bedste. Vi skal nørde koncepter, der tør gå hele vejen, og jeg tør godt love, at vores vindere ikke kun bliver inspireret indenfor deres egne dele af detailhandel, men også udfordret på andre koncepter.
Flere af de tidligere vindere af Danish Retail Award er steget i graderne internt i deres kæder eller har taget inspirationen til sig og brugt det til at udvikle og forny deres butik.
Anna Maria håber og ønsker, at Mogens, Jannie og Jimmy også kommer hjem fra forårets studie med samme mængde af inspiration, som de kan bruge fremover til at overraske og inspirere os i dansk detailhandel.