Coop og Nemlig.com kan snart vinde e-handelspriser - igen
-
Torsdag den 20. maj uddeles i alt 12 e-handelspriser. Det sker i år digitalt
Både Nemlig.com og Coop er blandt finalisterne, når årets 12 e-handelspriser deles ud torsdag 20. maj. De har begge vundet e-handelspriser før.
For Coops vedkommende er det er Coop Prime, der er med i opløbet om prisen for bedste abonnementsløsning, hvor konkurrenterne om prisen er Champagne For Alle – Champagnekassen, GoLearn, Goodiebox og Wash World.
Coop vandt en e-handelspris med Coop.dk i 2015 og for Coop-appen i 2019.
Den anden mulige vinder inden for dagligvarehandel, Nemlig.com, har to år i træk vundet e-handelspriser som årets bedste B2C-virksomhed med en omsætning over 50 mio. kr. Det var i 2018 og i 2019.
Nemlig.com har de seneste måneder været i medierne af en helt anden og mindre flatterende årsag – nemlig beskrivelser af et urimeligt hårdt arbejdsmiljø for både ansatte på lageret og for chaufførerne, der er ansat under selvstændige vognmænd.
Trods den negative omtale er onlinesupermarkedet i finalen om at blive årets bedste B2C-virksomhed med en omsætning over 50 mio. kr. igen i år. Denne gang sammen med Proshop, SkatePro, Sofacompany og Trendhim.
Virksomheden er også med i kapløbet om prisen for den bedste e-handelsapp. Der er Nemlig.com i finalen sammen med Lunar, MobilePay, Molslinjen og Reshopper.
Programmet indledes kl 16 og slutter ca. 18.30 med uddeling af Guld-prisen.
De fem finalister i 11 kategorier har præsenteret deres case for juryen allerede 4. maj, og vinderen er fundet. Derudover har juryformændene fundet vinderen af E-handelsprisen Guld-prisen.