Dagrofa åbner onlineshop – i første omgang med vin

Dagrofa 12. okt 2022 - 2 min læsetid
This describes the image
Kædedirektør for Meny, Richo Boss Foto: Dagrofa
  • Inden årets udgang lancerer dagligvarekoncernen en ny e-handelsplatform MenyVin. Vin er den første varekategori – flere kommer til

Mens stort set hele dagligvarehandlen sælger varer på nettet i en eller anden form, har der hidtil ikke været en fælles, landsdækkende platform for onlinesalg til private i Dagrofa.

Nu lancerer dagligvarekoncernen via sin højprofilkæde Meny onlinehandel med vin, der bare er det første af flere produkter, der skal sælges online.

Webshoppen hedder MenyVin, og den skal i første omgang skal testes internt.

- Vi vil være nogle af de bedste til digitale kundeoplevelser indenfor e-handel af vin. Det er et konkurrencepræget marked, så vi skal være enormt skarpe, når vi lancerer noget nyt digitalt. Vores digitale tilstedeværelse skal afspejle den høje kvalitet, faglighed og inspiration, som Meny-kæden er kendt for. Vi har en ambition om at MenyVin skal være den allerbedste online platform til vin i hele Danmark. Konkret betyder det, at vi skal tilbyde det bedste sortiment til markedet indenfor alt fra hverdagsvine, over kvalitetsvine til sjældne vine fra hele verden. I fremtiden vil vi udvide e-handel til udvalgte varekategorier, som giver mening for vores kunder, siger kædedirektør i Meny, Richo Boss.

I pressemeddelelsen fortælles det, at vin ”er et af supermarkedskædens strategiske fokuspunkter” og ”en af supermarkedskædens stærkeste kategorier, både fagligt og i sortiment”, hvorfor det er oplagt at indlede med at tilbyde vin i en onlineshop.

- Vi arbejder i Dagrofa kontinuerligt på at forbedre kundeoplevelsen gennem digitalisering som led i vores overordnede strategi #FremgangSammen. Lanceringen af Menys e-handelsplatform er en vigtig brik på en offensiv rejse mod de bedste digitale kundeoplevelser i Meny og Dagrofa. Jeg ser frem til, at vi snart for alvor kan begynde at se resultaterne af de nye digitale tiltag, vi arbejder på, siger koncernchef for Dagrofa, Tomas Pietrangeli.

Webshoppen skal have et sortiment på flere end 1000 vine, der ikke er i kædens 113 butikker.

Ifølge pressemeddelelsen er det ”målet at skabe en samlet, personlig kundeoplevelse på tværs af f.eks. Meny-kundeappen, hjemmesiden, MenyVin og de fysiske butikker ved at bruge kundeforståelse til at personalisere deres oplevelse på de forskellige platforme”.

MenyVin forventes at gå i luften for kunderne inden årets udgang og bliver tilgængelig i hele landet.

 

Opdateret 12. okt 2022