Kommunikationschef stopper i Aldi

Aldi 9. jun 2020 -
This describes the image
Foto: Privat
Skrevet af: Søren Tougaard

Som Aldi Danmarks første PR- og kommunikationschef skulle Kristian Jessen løfte fortællingen om et nyt og forandret Aldi ud til de danske forbrugere.

Men her lidt over et år efter Kristian Jessen blev ansat til den svære mission, er samarbejdet fortid.

- Efter 16 måneder i Aldi som PR- og kommunikationschef har Aldi ønsket en anden profil end min. Jeg er derfor efter fælles aftale fratrådt min stilling i Aldi. Det har været en spændende rejse at have været med til at opbygge Aldi Danmarks første kommunikationsafdeling. Vi har opnået helt fantastiske resultater i min afdeling, som jeg er utrolig stolt af. Jeg kommer til at savne mine kolleger, og ønsker dem alle god vind fremover, lyder det fra Kristian Jessen på Linkedin.

Han oplyser, at han ikke har yderligere kommentarer.

Indtil Aldi Danmark har fundet en anden profil varetages Kristian Jessens tidligere jobfunktioner af marketings- og kommunikationsdirektør Karina Marott.

Kristian Jessen er en erfaren journalist og kommunikatør med en grøn profil.

Fra 2013 til 2015 var han således ansvarlig for kommunikation og marketing for Fairtrade Mærket i Danmark, og før det, var han kommunikationschef for Greenpeace Norden i et år.

Han har ligeledes stået i spidsen for kommunikationen i Zebra, selskabet bag Flying Tiger-butikkerne, en kort overgang, inden han blev selvstændig fra 2015 til 2019.

Opdateret 10. nov 2020