Kæde samarbejder med restaurant

Udland 6. jun 2017 -
This describes the image
Foto: Jumbo
Skrevet af: Henrik Denman

De hollandske dagligvarekæder går målrettet efter at få sin del af måltidsmarkedet, der ligesom i Danmark præges af stor vækst.

Dagligvarekæden Jumbo er en af de aktører, som melder sig ind i kampen. Det sker med lanceringen af det nye conveniencekoncept Foodmarkt City.

Den første butik med det nye koncept er netop åbnet i Groningen. Konceptet er udviklet sammen med restaurantkæden La Place, og de nye conveniencebutikker vil føre et udvalg af Jumbos egne produkter side om side med friske måltider, som er udviklet og tilberedt af La Place.

Nye behov

Butikken har eget bageri, og i køkken vil medarbejderne fremstille brød, sandwich, pizza, sushi, supper og juice gennem hele dagen, og kunderne kan vælge at spise måltidet på stedet i butikkens café.

– Foodmarkt City imødekommer et behov hos storbyens kunder. Den traditionelle skillelinje mellem supermarkeder og fødevarehandel forsvinder, særligt i de større byer, siger ansvar-lig for innovation i Jumbo, Colette Cloosterman van Eerd, i en pressemeddelelse.

Hun oplyser, at kunderne i dag drives af bekvemmelighed, hastighed, sundhed og pris. Jumbo har også lanceret en Foodmarkt City smartphone app, hvor kunder kan bestille frisk tilberedte måltider til levering. Denne service er foreløbig kun tilgængelig i Groningen-butikken, men Jumbo håber at åbne flere butikker i fremtiden.

Opdateret 10. nov 2020