Meyers finder ny salgskanal hos landets største onlinesupermarked
-
Det nye samarbejde med Nemlig.com er led i en større strategi om at styrke Meyers’ distribution gennem bl.a. e-commerce.
Fra maj kan Meyers’ produkter købes på Nemlig.com med levering i hele Danmark. På de digitale hylder i Danmarks største onlinesupermarked findes nu et bredt udvalg af 43 Meyers-produkter – fra færdigretter til frostbrød, mel, marmelader, eddiker, syltevarer og spread.
Samarbejdet er det seneste i en række nye tiltag Meyers retail- og foodserviceforretning, der markerer en styrket indsats med fokus på e-commerce, bred distribution og at gøre kvalitetsvarer tilgængelige for endnu flere danskere.
- Meyers er skabt med en ambition om at skabe begejstring omkring mad, måltider og nye fødevarer for så mange som muligt, og med Nemlig.coms position som Danmarks største online supermarked, kan vi nu nå ud til endnu flere og til nogle helt nye målgrupper, fortæller direktør for Meyers Food, Anne Luise Deleuran.
Hos Nemlig.com er kategoridirektør Jack Enevoldsen glad for det nye samarbejde, der allerede er blevet testet på de digitale hylder.
- Vi prælancerede en række af Meyers' produkter for en uge siden og har allerede mærket stor interesse for særligt mel, æblecidereddike og ølandsboller på frost. Salget afspejler Meyers’ stærke position inden for disse kategorier, og vi er spændte på at følge salget af de andre kategorier, udtaler Jack Enevoldsen.
Convenience med kvalitet
Mange danskere efterspørger hurtige og nemme måltidsløsninger i en travl hverdag, og den forbrugertrend bliver kun forstærket, mener man hos Nemlig.com.
- Hos Nemlig.com er vi overbeviste om, at markedet for convenience kun er stigende, og derfor er vi glade for også at have fået Meyers’ lasagne, boller i karry og butter chicken i sortiment. Med deres stærke brand, fokus på velsmag, økologi samt flere priser i smagstest, har vi store ambitioner for salget af alle Meyers’ produkter, siger Jack Enevoldsen.
- I et marked, der stadig har stor fokus på pris, er det opløftende at indgå samarbejde med en partner, som prioriterer kvalitet ved bl.a. at handle med en række specialbutikker. Samtidig har nemlig.com både størrelsen og viljen til at drive vigtige agendaer om økologi, genanvendt emballage og madspild, og derfor er de et virkelig godt match for os, siger Anne Luise Deleuran.
På sigt er ambitionen for samarbejdet, at Meyers også kan bidrage med opskrifter og inspiration til Nemlig.coms opskriftsunivers, fortæller hun.