Supermarkeder satser i stigende grad på vin

Salling Group 2. sep 2015 -
This describes the image
Skrevet af: Redaktionen

Lokale fødevarer, friskbagt brød og kvalitetskød har de seneste par år haft stor prioritet hos dagligvarekæderne, men nu er turen også kommet til vin. En opgørelse fra konsulenthuset Icoco afslører, at salget af vin i det første halve år af 2015 overhalede kolonialvarer. Detailekspert Mette Skovgaard Frich fra Retail Institue Scandinavia siger, at danskerne hellere vil drikke vin frem for øl. Hun tilføjer, at alle kæder nu forsøger at markere sig endnu tydeligere på dette punkt. Bl.a. har Dansk Supermarked-kæden Føtex udvidet sit vinsortiment. Kædedirektør for Føtex Mette Maix siger, at salg af vin bliver en vigtig konkurrencestrategi for kæden i fremtiden.
Kilder:Jyllands-Posten, Erhverv, side 13, 02-09-2015

Opdateret 10. nov 2020