Salling Groups topchef: Det har aldrig gået bedre
Fredag formiddag lagde adm. direktør i Salling Group, Per Bank, et videoopslag ud på Linkedin med hele to glade budskaber.
Det første var, at dagligvarehandelen faktisk stortrives under coronakrisen:
- Nu ser det rigtigt godt ud. Danskerne har været hjemme under sommerferien. Hele dagligvarehandelen er steget med 8 pct. hen over sommeren. Det ser ud til at fortsætte. Så fra at være det værste år nogensinde bliver det formentlig det bedste år nogensinde. Både på indtjening, men også på omsætning, siger Per Bank.
- Det gælder ikke kun os i Salling Group, men også for alle vores kollegaer. Så vi har sådan set midlerne til at hjælpe og gøre en rigtigt stor forskel.
Verden over har coronafrygt og -restriktioner gavnet dagligvarehandelen, ikke mindst på bekostning af udespisnings-sektoren. Men for Salling Group vedkommende begyndte det skidt med corona-nedlukningen.
- Det startede meget svært med corona. Vi vidste jo ikke, hvor vi stod. Vi tabte rigtigt mange penge på at have lukkede butikker i Salling, BR, Starbucks og Carls Jr. Centrene var lukkede, og vores kundestrøm gik ned, så vi tabte op mod 100 mio. kr., fortæller Salling-topchefen i videoen, som ligger her.
Uddeling til medarbejdere
Budskab nummer to er mere rettet mod trofaste Salling Group-medarbejdere, der har været i virksomheden fra 2016-2019.
De i alt godt 9.000 ansatte i kæderne Bilka, Føtex, Netto og Sallings Stormagasiner deler 14,7 mio. kr. fra Købmand Ferdinand Sallings Mindefond.